میز تحریر - مبلمان اداری

میز تحریر مناسب برای شما کدام است؟

اگر در هنگام مطالعه دچار خستگی زودرس ، کمر درد و عدم تمرکز می شوید یکی از بزرگترین احتمالات ممکن عدم تناسب ارتفاع صندلی و میز تحریر شما است. داشتن یک میز تحریر جذاب که سلیقه بچه‌ها در آن اعمال شده باشد، می‌تواند نقش مهمی در پشت میز نشستن برعهده داشته باشد اما نباید از کنار استانداردهای یک میز تحریر مناسب به سادگی گذشت.
متاسفانه یکی از مواردی که در کشور ما رعایت نمی‌شود، تناسب اندازه میز و صندلی با سن و قد افراد است. عدم رعایت این مهم و صرف زیبایی و ظاهری وسوسه‌انگیز، انواع مشکلات کمردرد، پادرد و گردن‌درد، کاهش کارایی افراد و هزینه‌های سنگین درمانی را در طول زمان، به دنبال دارد.
با انتخاب اندازه صحیح میز تحریر و صندلی مطالعه، ضمن سلامت ستون‌فقرات، سطح تمرکز در مدارس و محیط‌های آموزشی نیز افزایش می‌یابد.در واقع نشستن روی صندلی‌های غیراستاندارد باعث فشار روی ستون مهره کمری و پشتی شده و در درازمدت سبب تخریب و آرتروز ستون مهره‌ها می‌شود. ارتفاع میز و صندلی از سطح زمین باید به گونه‌ای باشد که کف پا روی سطح زمین قرار بگیرد و بر آن تقریبا عمود باشد.

ویژگی های یک میز تحریر استاندارد
یک میز تحریر استاندارد – مبلمان اداری آریا چیله

ویژگی های یک میز تحریر استاندارد

نشیمنگاه صندلی باید ۹۰ درصد طول ران را بگیرد. اگر بیش از ۹۰ درصد باشد به زانو فشار می‌آید و اگر کمتر باشد باعث مشکلات عضلانی می‌شود. ارتفاع صندلی هرقدر باشد، زانو باید در زاویه ۹۰ درجه قرار بگیرد. جنس نشیمنگاه نباید خیلی نرم باشد که داخلش فرو برویم و نه خیلی سفت باشد که ثابت در جای خود باقی بماند.

بهتر است فاصله چشم تا روی کتاب به حدی باشد که گردن بیش از ۲۰ درجه خم نشود. میز تحریر بهتر است جدا از میز کامپیوتر یا لپ‌تاپ باشد؛ البته عموما این اتفاق نمی‌افتد. یکی به دلیل اینکه فضای اتاق این اجازه را نمی‌دهد و دیگر اینکه به لحاظ اقتصادی، خانواده‌ها نمی‌توانند دو بار هزینه کنند.

در این صورت وقتی می‌خواهید از یک میز برای مطالعه و کامپیوتر استفاده کنید، سطح رویه میز باید بزرگ‌تر باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چیله

گروه مبلمان اداری چیله با بیش از ۱۵ سال سابقه در زمینه طراحی و تولید مبلمان و پارتیشن اداری می کوشد تا با تلفیق هنر، دانش و تکنولوژی ، محیطی زیبا و پر نشاط را در شرکت ها و سازمان های کوچک و بزرگ ایجاد کند.

تماس با ما

۰۲۱۸۸۳۳۳۳۸۲
۰۲۱۸۸۳۳۳۳۸۱

مشاوره بگیرید
ما اینجاییم
به بالای صفحه بردن